Jakie ćwiczenia można wykonywać w okresie ciąży? 1
Jakie ćwiczenia można wykonywać w okresie ciąży?

Jakie ćwiczenia można wykonywać w okresie ciąży?

Ćwiczenia w ciąży - nie rezygnuj z aktywności fizycznej

Zajście w ciążę, dla wielu osób kojarzy się przede wszystkim z rezygnacją z wielu aktywności fizycznych, a co za tym idzie pasmem wyrzeczeń, jakie kobieta musi poczynić, aby urodzić zdrowe dziecko. Sęk w tym, że jest to absolutnie błędne przekonanie. Oczywiście zdarzają się sytuacje, kiedy okres ciąży dla kobiety jest niezwykle trudny. Ma to miejsce w sytuacji, kiedy ciąża jest zagrożona i wówczas przyszła mama powinna zwracać szczególną uwagę na to co robi. Nie mniej jednak w przypadku ciąży, która przebiega prawidłowo i rzecz jasna po konsultacji z lekarzem prowadzącym, nie powinno być żadnych przeciwwskazań, aby wykonywać ćwiczenia w ciąży.

Jakie ćwiczenia można wykonywać w okresie ciąży?

Przede wszystkim, odpowiedzmy sobie na pytanie, czy chcemy uczęszczać na zajęcia dla kobiet w ciąży organizowane przez klub fitness, czy raczej stawiamy na gimnastykę we własnym zakresie w zaciszu swojego domu? Jeżeli wybierzemy pierwszą opcję, to z całą pewnością osoba prowadząca wskaże nam takie ćwiczenia, które odciążą nasz kręgosłup, czy pomogą się wyciszyć i zrelaksować. Jeżeli natomiast postawimy na tą drugą opcję, wówczas należy dokładnie zaznajomić się z zasadami ćwiczeń w czasie ciąży, a także z rodzajami ćwiczeń, jakie możemy wykonywać aby nie zaszkodzić sobie i dziecku.

Ćwiczenia mięśni kegla w ciaży

Pierwszym rodzajem ćwiczeń, to ćwiczenia mięśni kegla w ciąży. Czym są i jaką rolę odgrywają? Mięśnie kegla, są mięśniami dna macicy i pęcherza, a ich dobre wyćwiczenie przyczynia się do sprawniejszego porodu i szybszej regeneracji po nim, dlatego tak istotne jest aby poświęcić parę minut dziennie na ich wzmacnianie.

Jakie ćwiczenia w ciąży mogą być jeszcze wykonywane samodzielnie?

Przyszłe mamy, mogą wykonywać delikatne przysiady, jak i również szereg ćwiczeń do wykonywania których niezbędne jest posiadanie gumowej piłki. Przy jej użyciu, możemy przede wszystkim skupić się na ćwiczeniu mięśni grzbietu i pośladków. Idealną i w sumie najbardziej bezpieczną formą aktywności dla przyszłych mam, są zdecydowanie spacery.

Podsumowując, jeżeli lekarz, który prowadzi naszą ciążę nie widzi przeciwwskazań do tego, abyśmy uprawiały aktywność fizyczną, to zwyczajnie to róbmy. Pamiętajmy jednak, aby nie przesadzać z intensywnością i częstotliwością treningów. Dotyczy to przede wszystkim kobiet, które są bardzo aktywne i uprawiają wiele sportów. Warto na czas ciąży trochę zwolnić i zająć się delikatniejszymi ćwiczeniami.

Komentarze do wpisu (1)

6 lutego 2019

Super blog. Czekam na więcej ciekawych porad. Przekaże żonie informacji na temat mięśni Kegla, a tak dodatkowo u mężczyzn też warto ćwiczyć te mięśnie :)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl