Jak odżywiać się w czasie karmienia piersią? 0
Jak odżywiać się w czasie karmienia piersią?

Jak odżywiać się w czasie karmienia piersią?

Wiele matek, które karmią swoje dzieci piersią, zastanawia się czy powinny w jakiś sposób zmodyfikować z tego powodu swoją dietę. W obiegu jest całe mnóstwo informacji na ten temat. Niektóre z nich to wartościowe porady. Niestety internet oferuje współczesnym mamom również całą masę bzdur. Czasami po prostu bezwartościowych, a czasami wręcz szkodliwych.

Karmienie piersią - gdzie szukać informacji

Karmienie piersią i dieta jaką należy się kierować w tym czasie to jeden z tematów, który w internecie znajduje bardzo szeroki oddźwięk. Wartościowych informacji na temat wpływu diety na laktację, czy dopierania diety odpowiedniej w czasie karmienia dziecka piersią (biustonosze do karmienia) szukać należy na stronach czy blogach, na których treści umieszczają lekarze i dietetycy. Na rynku wydawniczym, dostępna jest duża ilość publikacji na ten temat, więc poszukująca wiedzy mama znajdzie na pewno coś dla siebie. Najpewniejszą metodą jest jednak udanie się do dietetyka i ustalenie wspólnie diety dostosowanej do indywidualnych potrzeb. Wiedzy tej nie należy na pewno poszukiwać na popularnych portalach o dietach, czy różnorodnych życiowych poradach. Jeśli chodzi o zdrowie karmiącej mamy i dziecka – najlepiej udać się po poradę do specjalisty.

Karmienie piersią - co jeść w czasie laktacji?

Odpowiedź na to pytanie jest zarówno bardzo prosta jak i skomplikowana. Specjaliści zgadzają się co do jednego: w czasie karmienia piersią potrzeby organizmu kobiety są dokładnie takie same, jak w innych okresach życia. W związku z tym nie ma potrzeby ustalania z tej okazji jakiejś specjalnej diety. Ważne jest natomiast, żeby odżywiać się zdrowo, bo wszystko to co kobieta karmiąca je, a co trafia do jej krwiobiegu – finalnie trafia również do pokarmu. Właściwe pytanie powinno brzmieć raczej – czym jest zdrowe odżywianie. Jest wiele szkół, które wypowiadają się na ten temat. Specjaliści i WHO dają jednak pewne wspólne dla różnych punktów widzenia wytyczne. Karmiąca matka powinna, więc spożywać jak najmniej mięsa i nabiału (wbrew obiegowym opiniom), za to jak najwięcej warzyw i owoców. Dozwolone są, jak najbardziej warzywa strączkowe i orzechy. Dobrym pomysłem wydaje się jedzenie ryb i różnego rodzaju owoców morza. Dieta powinna być jak najbardziej różnorodna i dobrze zbilansowana – powinny być w niej reprezentowane wszystkie potrzebne składniki pokarmowe w odpowiednich proporcjach. Pokarmy powinny być jak najmniej przetworzone i nie zawierać chemicznych dodatków.

Kawa a karmienie piersią – inne używki

Wszystko co trafia do krwiobiegu matki, trafia również do pokarmu. Karmiące kobiety powinny zatem ograniczyć spożycie napojów zawierających kofeinę, a więc kawy, herbaty (każdego rodzaju), czy innych tego rodzaju napojów. Ograniczone, albo nawet całkowicie wyeliminowane na czas karmienia powinno być również spożycie alkoholu.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl