Jak odżywiać się w czasie karmienia piersią?
Jak odżywiać się w czasie karmienia piersią?

Jak odżywiać się w czasie karmienia piersią?

Wiele matek, które karmią swoje dzieci piersią, zastanawia się czy powinny w jakiś sposób zmodyfikować z tego powodu swoją dietę. W obiegu jest całe mnóstwo informacji na ten temat. Niektóre z nich to wartościowe porady. Niestety internet oferuje współczesnym mamom również całą masę bzdur. Czasami po prostu bezwartościowych, a czasami wręcz szkodliwych.

Karmienie piersią - gdzie szukać informacji

Karmienie piersią i dieta jaką należy się kierować w tym czasie to jeden z tematów, który w internecie znajduje bardzo szeroki oddźwięk. Wartościowych informacji na temat wpływu diety na laktację, czy dopierania diety odpowiedniej w czasie karmienia dziecka piersią (biustonosze do karmienia) szukać należy na stronach czy blogach, na których treści umieszczają lekarze i dietetycy. Na rynku wydawniczym, dostępna jest duża ilość publikacji na ten temat, więc poszukująca wiedzy mama znajdzie na pewno coś dla siebie. Najpewniejszą metodą jest jednak udanie się do dietetyka i ustalenie wspólnie diety dostosowanej do indywidualnych potrzeb. Wiedzy tej nie należy na pewno poszukiwać na popularnych portalach o dietach, czy różnorodnych życiowych poradach. Jeśli chodzi o zdrowie karmiącej mamy i dziecka – najlepiej udać się po poradę do specjalisty.

Karmienie piersią - co jeść w czasie laktacji?

Odpowiedź na to pytanie jest zarówno bardzo prosta jak i skomplikowana. Specjaliści zgadzają się co do jednego: w czasie karmienia piersią potrzeby organizmu kobiety są dokładnie takie same, jak w innych okresach życia. W związku z tym nie ma potrzeby ustalania z tej okazji jakiejś specjalnej diety. Ważne jest natomiast, żeby odżywiać się zdrowo, bo wszystko to co kobieta karmiąca je, a co trafia do jej krwiobiegu – finalnie trafia również do pokarmu. Właściwe pytanie powinno brzmieć raczej – czym jest zdrowe odżywianie. Jest wiele szkół, które wypowiadają się na ten temat. Specjaliści i WHO dają jednak pewne wspólne dla różnych punktów widzenia wytyczne. Karmiąca matka powinna, więc spożywać jak najmniej mięsa i nabiału (wbrew obiegowym opiniom), za to jak najwięcej warzyw i owoców. Dozwolone są, jak najbardziej warzywa strączkowe i orzechy. Dobrym pomysłem wydaje się jedzenie ryb i różnego rodzaju owoców morza. Dieta powinna być jak najbardziej różnorodna i dobrze zbilansowana – powinny być w niej reprezentowane wszystkie potrzebne składniki pokarmowe w odpowiednich proporcjach. Pokarmy powinny być jak najmniej przetworzone i nie zawierać chemicznych dodatków.

Kawa a karmienie piersią – inne używki

Wszystko co trafia do krwiobiegu matki, trafia również do pokarmu. Karmiące kobiety powinny zatem ograniczyć spożycie napojów zawierających kofeinę, a więc kawy, herbaty (każdego rodzaju), czy innych tego rodzaju napojów. Ograniczone, albo nawet całkowicie wyeliminowane na czas karmienia powinno być również spożycie alkoholu.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl